مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سلامت مسافران ورودی در مرز دوغارون تایباد بررسی و از ورود افراد بیمار جلوگیری می‌شود.

بررسی سلامت مسافران ورودی در مرز دوغارون تایباد

به گزارش قدس خراسان، ناصر امینی اظهار کرد: سلامت مسافران ورودی در پایگاه مراقبت مرزی دوغارون، به صورت شبانه‌روزی بررسی و از ورود کسانی که دارای علائم بیماری واگیر هستند، جلوگیری می‌شود.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به کنترل بیماری کرونا در مرزهای ورودی به استان، افزود: اقدام‌ها در مرز شامل تب‌سنجی، بررسی کارت واکسن کرونا و در صورت نبود سابقه، با داشتن تست کرونای منفی اجازه ورود داده می‌شود.

وی با اشاره به احتمال شیوع بیماری‌های اسهالی و مسمومیت‌های قابل انتقال از آب و غذا به علت گرمای هوا و کمبود آب، بر رعایت نکات بهداشتی و استفاده از آب آشامیدنی سالم تأکید کرد و گفت: به علت شیوع بیماری انگلی مالاریا در در کشورهای همسایه به ویژه پاکستان، وجود این بیماری در مرزهای کشور رصد می‌شود.

امینی گفت: اتباع ساکن در مناطق تحت پوشش این دانشگاه از جمله حاشیه شهر همانند جمعیت ایرانی دارای پرونده سلامت الکترونیک هستند؛ اما احتمال انتقال بیماری‌های واگیر از اتباعی که مکان اقامت مشخصی ندارند و پیوسته  در حال رفت وآمد به خارج از کشور هستند و به مراکز خدمات سلامت نیز مراجعه نمی‌کنند، بیشتر است.

شناسایی ۲۱مورد مالاریای مثبت با علائم تب و لرز امسال در خراسان رضوی

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص آمار شناسایی مالاریای وارده به کشور در دو سال گذشته اظهار کرد: پارسال ۸ مورد و امسال ۲۱مورد مالاریای مثبت با علائم تب و لرز در خراسان رضوی شناسایی شده و مبتلایان تحت درمان قرار گرفته که  این افراد سابقه مسافرت به استان‌های مرزی درگیر بیماری را داشته‌اند.

وی با بیان اینکه پشه مالاریا در مشهد هم وجود دارد و نمونه‌گیری برای بررسی از نظر مالاریا در همه‌جا انجام می‌شود افزود: خوشبختانه انتقال محلی بیماری مالاریا در استان وجود ندارد

امینی با  توصیه به مراقبت افراد از خود و پرهیز از سفر به مناطق آلوده گفت: انگل مالاریا شکل‌های مختلفی دارد که نوع خطرناک‌تر آن، در کودکان و افراد بدون ایمنی می‌تواند بین ۱۰ تا ۴۰ درصد کشندگی داشته باشد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.